1396/09/22 چهار شنبه

نیمه شعبان سالروزولادت حضرت ولي عصرمهدي موعود (عج) بر عموم مسلمين جهان مبارك باد......قال الكاظم عليه السلام: يُغيبُ عن أبصار الناس شَخصُهُ و لايُعيبُ عن قُلوب‌المؤمنين ذِكره؛ او (حضرت مهدي عجل‌الله‌تعالي‌فرجه الشريف) از ديده مردم پنهان مي‌شود، ولي يادش در دلهاي مؤمنين هيچگاه فراموش نمي‌شود

  
 

تاريخ نشر: 14/4/1391

مبحث: مقالات تخصصي

نويسنده: administrator

منبع:

مطالعات: 2193

بازگشت >>
نظرسنجي: ( 1 راي) 
  عطر انتظار(در استقبال از نیمه شعبان)
خلاصه:

به قلم: جواد محدثی

وقتی نیمه شعبان می‌رسد گلواژه‌های انتظار، ظهور، فرج، حکومت جهانی، قسط و عدل، دیدار، وهدی و ... در دلمان می‌شکفد.
نیمه شعبان، عید منتظران وراثت زمین برای مستضغفان و شکست سلطه‌های جباران است. نیمه شعبان چراغ امید در دل شیعیان و منتظران بر می‌افروزد و به محرومان امید می‌بخشد.
غیبت کبری دورة آزمایش منتظران راستین حضرت مهدی (علیه‌السلام) است. آن امام موعود، یادگار پیامبران، خلاصه ابراهیم، عصاره محمد، احیاکننده سنت‌ها و از بین برندة بدعت‌هاست.
نیمه شعبان، مطلع خورشید فروزان مهدوی در ظلمت تاریخ است.
با تولد آن‌حضرت، مژده‌ای که پیامبر خدا و امامان از دو قرن پیش‌تر داده بودند تحقق یافت. سپیده‌دم نیمه شعبان سال 255 هجری، سامرا شاهد تجلی اراده الهی بود که در میان بهت و ناباوری دشمنان و انتظار و چشم به راهی دوستان، به وقوع پیوست.
لقب‌های او هر کدام از مفاهیم بلند شیعی است.
مهدی، منتظر، حجت، صاحب‌الأمر، صاحب‌الزمان، بقیه‌الله، ولی عصر، خلف صالح، و ... هرکدام موجی از عشق و امید در دل‌ها برمی‌انگیزد.
عمر طولانی او از معجزات الهی است.
وقتی ظهور کند، در چهره و نیروی مردی چهل‌ساله خواهد بود.
در عصر غیبت، جهان از وجود او بهره می‌برد، آن سان که مردم و جهان هستی از خورشید پشت ابر بهره‌مند می‌شوند. او حجت خدا در عصر غیبت است و هرگز زمین خالی از حجت نخواهد بود.
ظهور او شرایطی دارد که وقتی فراهم باشد خداوند اذن دهد آن حضرت در روز جمعه‌ای در مکه و از کنار کعبه ظهور می‌کند و تعداد 313 نفر از یاران خاص و زبده او در اولین فرصت و با سرعت از سراسر جهان خود را به او می‌رسانند و با او بیعت می‌کنند و قیام جهانی او آغاز می‌شود.
نصرت الهی پشتیبان او می‌گردد.
به دست او و با یاری پروردگار، حکومت واحد جهانی تشکیل می‌شود و قانون خدا و احکام آسمانی به نحو کامل در همه جای جهان اجرا می‌گردد و قدرت‌های ستم نابود می‌شود.
این چشم‌انداز زیبا شادی‌آور و امیدبخش است.
این عقیده و امید و انتظار، مخصوص شیعیان و مسلمانان نیست؛ در ادیان آسانی دیگر هم به نحوی از یک موعود سخن گفته شده و به یک منجی عقیده دارند و در انتظار یک مصلح جهانی به سر می‌برند.
برای زمان ظهور حضرت، نشانه‌هایی در روایات بیان شده که به علائم ظهور مشهور است.
فراگیری ظلم و جور در سطح جهان، پیدایش جنگ‌خا و فتنه‌ها و آشوب‌ها و ویرانی‌های گسترده و ناامنی در همه‌جا، رواج فساد و گناه در جوامع، گرانی و نابسامانی اوضاع اقتصادی و برخی حادثه‌های شگفت، از جمله این علائم است.
وقتی امام زمان ظهور کند از مکه به سوی مدینه و سپس به سوی عراق و کوفه حرکت می‌کند.
عیسای مسیح از آسمان فرود آمده به او اقتدا می‌کند.
خداوند زمینه‌های قدرت و حاکمیت او را بر جهان فراهم می‌آورد و با یاری و نصرت ویژه امدادش می‌کند.
مرکز حکومتش کوفه خواهد بود. اما سپاه او سراسر جهان را فتح خواهد کرد.
در شام، فلسطین و مناطق دیگر نبردهای خونینی بین پیروان او و طاغوت‌ها پیش خواهد آمد.
و ... سرانجام، پیروزی نهایی از آن اوست.
زمین، گنجینه‌های خود را برای او آشکار می‌سازد.
امنیت همه‌جا حاکم می‌شود.
ویرانی‌ها آباد، ستمگران نابود، و مؤمنان عزیز می‌شوند.
آن‌حضرت چند سال (هفت سال یا هفتاد سال) حکومت جهانی خواهد داشت. سپس به شهادت می‌رسد و حکومت عدل او با بازگشت دوبارة امامان (رجعت) ادامه می‌یابد.
سپس عمر جهان به پایان رسیده مقدمات قیامت فراهم می‌گردد.
در عصر غیبت، وظیفه پیروان، انتظار فرج است؛ انتظاری همراه با عمل و اقدام و اصلاح و تمهید و زمینه‌سازی.
و ... منتظر مصلح باید خودش هم صالح باشد و در اصلاح مفاسد بکوشد.
به امید طلوع خورشید فرج از افق انتظار.

مقاله هاي مرتبط:


      
 
 كليه حقوق اين مجموعه طبق قوانين نرم افزاري متعلق به دبيرخانه‌دائمي‌اجلاس‌دوسالانه‌بررسي‌وجودي‌ابعادحضرت‌مهدي(عج)مي‌باشد